Friday, January 14, 2011

Jualan Istimewa sempena Maulidurrasul (12 Rabiulawal 1432H) 15 Feb 2011

Maulidurrasul disambut sempena kelahiran Nabi Muhammad s.a.w.

Bagi ummat Islam, Nabi Muhammad s.a.w ialah manusia yang dijadikan Allah s.w.t untuk menjadi ikutan dan tauladan dalam kehidupan sehari-hari, hinggalah hari akhirat.

Sebagai tanda menghormati Nabi Muhammad s.a.w, ummat Islam menggunakan kata ganti nama 'Baginda' kepadanya, dan adalah sunnah bagi setiap ummat Islam bersalawat (mengatakan 'Sallallahu'alaihiwasallam' (s.a.w)) setiap kali mendengar nama baginda disebut.

Nabi Muhammad lahir sebagai anak yatim, kerana bapanya iaitu Abdullah bin Abdul Mutallib meninggal dunia ketika baginda masih dalam kandungan ibunya.

Ketika membesar, baginda bekerja sebagai pengembala kambing semasa masih kecil, dan ketika sudah dewasa pula sebagai peniaga yang akhirnya menemukan jodoh baginda dengan isteri baginda yang sangat baginda kasihi, Siti Khadijah binti Khuwailid.

Pada pendapat saya, apa yang telah dilakukan dan dilalui oleh Nabi s.a.w sepatutnya diambil iktibar oleh kita, contohnya, jangan sesekali kita melupakan anak yatim, kerana Nabi Junjugan besar kita dahulu juga merupakan anak yatim, dan perniagaan sesungguhnya suatu mata pencarian yang besar potensinya.  Terdapat suatu kisah yang mengatakan bahawa 9 daripada 10 pintu rezeki ialah melalui perniagaan, dan ini nampaknya sudah menjadi satu sumber kekuatan untuk kebanyakan orang berniaga, termasuk juga saya.

Niat saya berniaga, selain mencari duit poket, ialah untuk belajar selok-belok perniagaan.  Sedari kecil sebenarnya saya sudah biasa mengikut ibu dan bapa berniaga, dan pastinya tanggungjawab itu lain jika perniagaan itu bukan milik kita.  Untuk masa hadapan, saya memang teringin mempunyai sebuah premis perniagaan sendiri, jadi, sekarang ialah masa saya belajar memahami kehendak perniagaan (Sila beri perhatian, saya katakan 'kehendak perniagaan' dan bukan kehendak siapa-siapanya.)

Semestinya, salah satu sebab saya ingin berniaga ialah mengikut sunnah Nabi s.a.w, jadi, dengan itu, bermula tahun 2011 ini, setiap kali Maulidurrasul tiba, insyaAllah akan ada jualan istimewa berlangsung.  Disebabkan saya berniaga melalui blog dan bukan semua orang melawat blog saya setiap hari, jualan ini saya buka selama 7 hari, dengan hari keempat (hari tengah-tengah dalam 7 hari itu) jatuh pada 15 Februari 2011 atau 12 Rabiulawal 1432.  Ini bermakna, semua pesanan dan penghantaran yang selesai dalam tempoh 12 hingga 18 Februari 2011 layak untuk menikmati harga menarik ini.

Jualan Istimewa sempena Maulidurrasul (12 Rabiulawal 1432H) 15 Feb 2011

2 botol : RM 75 ( Harga biasa: 2 botol : RM 90)

Jika ambil 1 botol, harganya RM 45.

Jika ambil 3 botol, harganya 120.
Jika ambil 4 botol, harganya RM 150.
Terhad kepada 10 botol sahaja.


Hubungi saya:
Nida madu lebah
016 - 968 9754

No comments:

Post a Comment