Tuesday, December 8, 2015

* Khasiat Madu Tualang/Royal Jelly/Ternak/Kelulut

Salam mesra,

Ramai yang bertanya kepada saya madu lebah yang mana satu paling sesuai untuk mereka.  Berikut saya gariskan keistimewaan jenis-jenis madu lebah produk-produk saya:

Madu Tualang: 

Sesuai untuk SEMUA penyakit dan SEMUA peringkat usia, tidak kira lelaki atau perempuan, dewasa atau kanak-kanak.

Royal Jelly: 

Istimewa untuk kaum wanita yang sudah matang dan/atau wanita yang sudah "menopause".  Juga sesuai untuk pesakit kencing manis/diabetes.

Madu Ternak: 

Sesuai untuk digunakan di dalam masakan kerana tiada rasa yang mungkin mengubah rasa masakan anda.  Dikhuatiri khasiat madu lebah juga berkurangan disebabkan suhu masakan, jadi, pilihlah madu yang murah (kerana khasiatnya rendah berbanding yang lain).

Madu Kelulut: 

Istimewa untuk kaum lelaki yang sudah berkahwin.  Juga sesuai untuk warga veteran kerana rasanya kurang manis.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Secara amnya,Semua jenis madu lebah mempunyai khasiat sebagai penawar penyakit, tetapi bagi saya, ada madu lebah yang mempunyai keistimewaan tertentu seperti yang saya nyatakan di atas.

Diharap penerangan ringkas di atas dapat membantu memudahkan pemilihan anda.  Keputusan akhir untuk memilih terletak di tangan anda.  Anda boleh pilih yang mana satu mungkin jadi madu lebah kegemaran anda.  Bagi saya, saya sangat sukakan Tualang kerana saya sukakan rasanya dan khasiatnya.





No comments:

Post a Comment