* Pelbagai sebutan Nama Madu

Salam mesra buat pengunjung,

Mari kita berkenalan dengan sebutan nama madu mengikut bahasa Arab.

Di sini saya telah scan m/s 13-14 daripada Ensiklopedia Rawatan Penyakit dengan Madu Lebah (E.R.P.D.M.L)(tulisan 'A.Q.H.A.S) yang menyenaraikan nama-nama madu dalam sebutan Arab berserta sedikit penerangannya.

Saya telah bulatkan (dengan warna merah) penerangan berkenaan Royal Jelly yang kadangkala menimbulkan persoalan buat sesetengah pengunjung blog ini.

Harapan saya, saya sedikit-sebanyak dapat berkongsi dengan anda sedikit ilmu tentang Royal Jelly.

Apapun, bagi saya, E.R.P.D.M.L ini kadangkala sedikit mengelirukan tentang penggunaan jernih dan putih, seperti yang dapat dilihat daripada apa yang telah saya bulatkan.  (Sila klik untuk lihat gambar di bawah supaya nampak lebih besar)

Nantikan lebih informasi daripada saya tentang Royal Jelly, insyaAllah.

Nida Madu Lebah

Comments