*Post from FB: Pengalaman membesarkan DearSon2(DS2)

aslmkm,
just a quick note to the page Madu Lebah Nida fan. (ada appointment dgn lawyer in 1 hour time)

First, tq for your likes. May Allah Grants you goodness and wellness.

2nd, saya baru saja share dengan seorang 'stranger' yang menemankan babynya di hospital tentang pengalaman saya membesarkan anak bongsu.

Si Bongsu saya sekarang berumur 2.5 tahun. Disebabkan saya nak bercerita tentang pengalaman membesarkannya, bagaimana khasiat madu kami rasai, saya kena la re-cap bagaimana keadaan kesihatan anak saya tu. Umur 2.5 tahun. Agak2 berapa kali dah anak tu demam? 5? 10? 15? (eh, macam sifir 5 atau kira 5 masa main nyorok2 kecik2 dulu pula yer...?)
So, dlm mencongak2 berapa kali DS2 (DS=DearSon2), saya rasa mcm kurang daripada 5, iaitu rasa macam 3 kali aje demam so far. yang paling lama (3 hari lebih kurang) was when he received his 1.5 years shot (immunisasi). Kalau tak silap saya, itulah kali pertama dia demam. Selepas 1.5 tahun, dia demam lagi 2 kali, dan alhamdulillah, sihat dlm masa 24 jam. Mesti anda tak percaya, kan? Saya pun rasa macam tak percaya, tapi itulah hakikatnya. Si DS2 saya ni punya lah siksa nak makan ubat, ya Allah, seriously so siksa, (saya ada 3 orang anak lain yang kami 'test'kan okey...) dan DS2 ni, disebabkan jarang sgt makan ubat, so dia tak nak, tak nak, tak nak, makan PCM tu. dia akan muntahkan bila masuk tekak dia. (Alhamdulillah dia sihat selepas 24 hours. Phew...)

Saya bersyukur saya menemui kebaikan madu lebah asli. Saya ingin berkongsi dengan anda tentang khasiatnya. Tak perlu beli dgn saya, tapi belilah Tualang, madu tempatan. Sebab, penyakit kita dari kawasan sekitar kita (udara sekeliling, cuaca, dll), jadi ambillah penawarnya dari kws sekeliling kita juga. Segala hikmah dan kebaikan yang kami dapat hanyalah daripada Allah, dan kami pulangkan segalanya kepadaNya. Mudah2an terus-terusan begitu. Amin.

----------------
if we can make the world a better world, then let's.

016-9689 754

Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment